(P) Români cu eticheta curată. #punemsuflet sau o lăsăm pe altă dată?

Despre români și etichetă

Român ești sau te naști. Cu drepturi depline sau nu. În rest, ești carnivor sau vegetal, așa cum te-a lăsat natura. E tot un fel de eticheta de diferențiere, dar una binecunoscută. De la ce firmă sau brand, contează în egală măsură cu prețul asociat acestuia. Unde-i lege, nu-i tocmeala. Români au fost inventivi și se pricep la reţete fel de fel și-și demonstrează talentele în fiecare zi. Gastronomice sau nu. Din punct de vedere economic, talentul e subapreciat sau supraapreciat, dar mereu există o cale de mijloc. Dar nu știu de ce pare mereu calea aia ușoară, nedemonstrativă. Talentul are etichetă, iar fontul și cifrele arată că valoarea e și număr și literă. Depinde cum le ordonezi și cum le așezi în format fizic sau print. Cifrele și numerele, ne fac mari, atâta timp, cât se ţine cont de rating și public, mai ales cel plătit din banii publici sau privaţi. Nu știu exact, cum stau lucrurile, deci nu mă bag. Dincolo de cifre, suntem doar cuvinte rostite, cântate sau aprecieri laudative. Acestea ne ridică, dar acestea ne și coboară, precum și valoarea deținută pe card sau în buzunar. 
       Alegi să investești în talent sau în etichetă? În faptul că ești văzut de o ţară întreagă, așa cum ești, cu lipsuri și nevoi cu talente noi sau te vinzi pe o sumă de bani, realizând un număr văzut bine la TV? Decizia e mereu în mână și ochii spectatorului sau publicului. El vede, alege, discerne orzul de neghină, dacă e să apelăm la pilde biblice. Nu poţi face nici discriminare, dar se vede diferenţa ce e pâine și circ sau show și ce e kitsch. Oricât, te-ai ascunde nu poţi părea altceva în ochii lumii, te minţi tot pe tine, în loc să-ţi prezinți povestea. Știi că povestea vinde și oricum e încă una din arhivele televiziunii publice sau o alta scoasă de la naftalină.
     Astfel ce faci? Alegi să fii omul, pentru care se plătește, care luptă pentru o cauză sau te ascunzi tot în spatele unor ecrane, a unor camere de filmat? Pentru tine și ceea ce ești, astăzi: spectator, observator și participant la viaţă, nu numai la trafic, au cotizat atâţia...mereu aproape de tine. Eu nu am absolvit nici o facultate de genul sau să plătesc cursuri de jurnalism, dar prefer să particip activ sau pasiv la viaţa cotidiană, decât să fiu minţit pe faţă. Mereu ochii din umbră, vor știi cine ești, cu lipsuri și vulnerabilități, cu necesități și trebuințe. Dar asta, nu înseamnă, să fii narcisist, să te gândești doar la tine și la al tău BINE. Voluntariatul e la mare căutare și anul acesta. Inițiativele sau proiectele de succes au loc și din banii puţini, atunci când bucuria e a multora sau a tuturor. Dar tu, știi, e greu să-i împaci pe toţi. Eu scriu din pasiune și pentru că îmi place să fiu informat și bun observator la viaţa mea sau a altora. Scuzaţi, dacă m-am băgat prea mult în viaţa dvs cu bocancii, trebuia să-mi iau papucii...dar cred că am adus o contribuție bună sau de ce nu, o schimbare în bine. De nu, mă iertați, nu mai trec pe aici...

Despre curățenie, la modul general.

Am putea spune în mod declarativ, faptul că, curăţenia ţine de etichetă. Mai mult sau mai puţin. De cele mai multe ori sau așa vine treaba, ţine de mame sau soţii. Am putea ajunge la afirmaţia: "Curăţenia e de genul feminin!". De ce? Doar la ea, găsești spaţii curate, începând cu bucătăria. Doar la ea, găsești, oale curate, începând cu tigaia Tefal. Deci, în ziua de azi, nu ai cum să nu ai una! Eu zic să te abonezi la una, chiar aici. Eu, personal, o folosesc pentru clătite, omlete sau pizza la tigaie. Designul e dat de simplitate și tradiţie. Eu gătesc așa cum îmi place și când am timp, restul îl găsesc la magazin, supermarket, aprozar sau băcănie.

Despre curaţenia de tip PC și fișierele nedorite. Tipul de magazin.
 
Tot pornind de la spaţiu, m-am certat și cu PC-ul, care îmi afișa elemente nedorite sau elemente în plus. Ultima dată, le-am aruncat în coșul de gunoi, dar cred că nu le-am redenumit, cum trebuie și-au făcut restore și s-au strecurat iar în sistem, de parcă, le-a dat cineva voie. Erau niște fișiere, dintr-un viitor proiect, la care lucrez. Le-aveam în număr duplicat și am dorit, să le șterg. Mai degrabă, cred că le-am multiplicat. Nu mă certați, cred că sunt ajutoarele mele. Încă, nu au direcţii corecte. De abia, sunt în faza de testare sau probă. Înţelegeţi voi... 
      Un spaţiu curat permite o amplasare optimă. Un spaţiu aerisit și cu o luminozitate optimă, va asigura un flux bun de cumpărători sau clienți. Eu, nu știu cine sunt, când sunt la mine acasă, în magazinul meu. Atunci când văd atâtea produse cu tradiţie și origine "Made in Romania!", de proveniență românească. De fiecare dată, când intru în magazin, ies cu un produs bun sau nou. Prețul e stabilit de piaţă și economie.
       Îmi plac poveștile de acasă, ce mă inspiră să creez alte produse. Îmi place gustul românesc, dar îmi place să mă inspir și din alte piese. Să aduc mereu îmbunătățiri la reţetă și la produse. Sunt românul, ce pune calitatea mai presus decât cantitatea. De aceea, evaluez, mai întâi costul și investiția, înainte de a mă lansa pe piaţă.
     Eticheta curată e precum un simbol, ce nu-și pierde din semnificații. Mereu actuală, mereu în ton cu schimbările și mereu inovativă. Ceea ce aleg să spun, contează pentru consumatori. Reclama e sufletul comerțului, dar cea mai bună reclamă rămâne recomandarea. În intermenii actuali "influensăreala", pe bani sau nu. Dacă ne întoarcem puţin în trecut, ne aduce aminte de perioada tocmelii, atunci când aveam nivele concurențiale, ceea ce există și în prezent. Diferă doar participarea activă sau pasivă la procesul de creare și dezvoltare. 
     Mereu eticheta ne diferențiază, pentru că noi alegem asta. Vei ști, că un produs este mai bun decât altul, vei ști întotdeauna ce pui pe masă. Ești ceea ce mănânci sau ceea ce cumperi. În mică sau mare măsură. Tu, alegi unde te încadrezi, în funcție de tipul tău de comportament. În primul rând, ca și consumator, dar ca și diferențiar al pieței din care faci parte. Apoi, pe rând, ca și intermediar, distribuitor sau alte verigi de distribuţie. 


Această campanie este inițiată de "Cris-Tim" și este intitulată: " Români cu eticheta curată."

Tu, pe cine ai la suflet și dacă mai ai nevoie de etichete?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noile alegeri vestimentare iti bat la usa!

Inainte la birou, nu inapoi...

Scrisoare catre viata