Vinul care mă poartă pe aripile simțurilor. O oprire la Beciul Domnesc.

Vinul care mă poartă pe aripile simțurilor, mă aduce la Beciul Domnesc. 
Nu știu de unde vin, dar vin mai de cu seamă de la origini și mă îndrept încotro? Încotro e buchetul mai dulce. De câte ori, nu am zis eu, că ma simt amețit de către aromele vinului de la Beciul Domnesc. O data pe lună. Mai că mă face să o iau pe alte căi, ale simțurilor olfactive. Dar mai întâi, să aleg sortimentul, care mă va purta în această călătorie a simțurilor. Multe povești sunt ferecate în suflet, altele zboară în căutarea locului de ascunzișuri, iar altele sunt sigilate atent, precum vinul nostru tainic Sigilium Moldavie, vin cu tradiție. 
   Am băut din gustul tău preaplin
   Amețit de al tău buchet,
   Mi-am ferecat în suflet
   Cu sigiliu, nuanțe și arome,
   Pe care să le pot deschide înainte de vreme.
   Așa mi-a promis el, de la monument
   Că mă pot bucura de gustul său efervescent, 
    De la prima înghiṭitură până la ultimul pahar,
    Dar să nu uit să las și câteva rânduri, înecate în amar sau în dulceața de pe buze,
    Ca să mă citească și alții, să împărțim buchete.
Purtați pe aripile simțurilor de ale noastre fete.
Mi-am dorit dintotdeauna să zbor
Să-mi fac aripi de efect, să gust din savoarea unui vis, precum dintr-un paradis
Să-mi alunge norii, să-mi aducă zorii
Dar e doar efectul sau pot trăi și dragostea si visul?
Ce deVIN cand te gust, când îți simt aroma ce mă cuprinde în palme și strecoară ușoare note de citrice, deVIN exact ceea ce fauresti tu în mine cu dibăcie și atenția sporita cu detalii. Cum se îmbină, dragostea și visul în același recipient, în același pahar, ca să dea naștere la soiuri precum Mirabilis Machina, Vinoteca, Comoara Pivniţei, Sceptrus, Rosé Vérité, Beciul Domnesc, Beciul Domnesc Grand Reserve, Sigillum Moldaviae și altele. Însă, noi ne menținem atenția asupra vinului Feteasca Alba, un vin de zi cu zi, pentru că dragostea si visul se obișnuiesc împreună pana se contopesc. Dragostea are nuanțele ei, visul ale lui arome, atingeri și note. Când se întâlnesc, se creează o simfonie de gust. Nu poți turna dragostea la nesfârșit, deoarece exista un preaplin care odată atins, nu i da voie visului să se manifeste. Dragostea se servește în doze, mai puțin la pahar, pentru ca visul să îmbrace formele lui. Poate ar fi mers un vin rosu, dar am ales, alb dulce, demisec, deoarece se reduce cantitativ la dragoste. Culoarea elixirul, nu trebuie sa fie neapărat roșie, ci poate fi si un alb strălucitor, cu tenta gălbuie, deoarece este asemenea Lunii  pline de mister și eleganṭă.

Știi, vinul e mic copil când învață ce e dragostea si visul și sa facă diferența dintre ele. E ca și cum ai începe sa înveți numărătoarea sau înmulțirea de la zero și îți iese pe dos. Poți număra sticlele, dar nu le poți înmulți. Poți face diferența dintre ele, care e mai plină sau mai goală decât alta. Dar nu poți spune, că golul dintre ele e vid. Copilul e de mic amețit cu dragostea în nuanțe de Rose Verite, pe când adultul deja trăiește visul în nuanțe de Feteasca Regala și Sauvignion Blanc. Diferența nu o face decât gustul și experienta de la etapă la etapă. Fauritorii gustului vor știi mereu ce ingrediente și note să pună pentru a ajunge la deliciul suprem, pentru a atinge îmbinarea perfectă dintre dragoste și vis. Sunt nuante apropiate, pentru că dacă ai traduce dragostea în note de vin, multe ar fi cu diez, pentru că e muzica simțurilor pe papilele gustative. 
    "Dragostea se consumă, visul se CUCEREȘTE sau invers? "

Poți consuma viselele, dar îți dai seama, că ai lăsat dragostea pe ultimul loc. Te-ai servit cu ea, pana ai început, să o visezi. Dragostea te consumă, te stoarce de energie, dar visul vine și adaugă acele note de nostalgie și melancolie. Deci și prin urmare, aș asocia paharul de vin cu visul, pentru că dragostea nu durează o veșnicie sau poate da, dar visul te alimentează constant, dar fără să exagereze. Am zis la început, ca mă poartă pe aripi, dar dacă sunt frânte în zbor, prefer să fiu purtată pe braṭe, de aromele inconfundabile ale sortimentelor Beciului Domnesc. Printre ele, numărându-se și: Pinot NoirTămâioasa Românească, Busuioaca de Bohotin, Muscat Ottonel. Toate acestea si nu numai le puteṭi degusta printr-o vizită la Monumentul Beciul Domnesc. Cu doar 150 lei, veṭi putea vizita și degusta pana la 4 sortimente de vinuri incluse in patrimoniul său.
   Dacă tot suntem la capitolul degustare, am primit spre a deservi aceastei etape de la Super Blog Și Beciul Domnesc, o sticla de vin Feteasca Alba, demisec, de proveniență din podgoriile din Huși. Nu sunt o pricepută, în ale degustatului vinului ca la carte, dar îmi pot exprima părerea ca simplu amator de vinuri. Iubesc să-l servesc alături de preparate diverse, conform meniului corespunzător fiecărei tipologii de vin. Îmi place că e atât de dulce, încât să fie numa bun de asezonat cu platouri de primăvară, într-un atât de tăios cu gust de citrice și struguri albi, încât să-i simți efervesceṭa și faptul că trece cu brio testul timpului. Vinul are un sigiliu, ce certifica autenticitatea și originea.


Peste 100.000 de exemplare, te așteaptă îmbinând dragostea pentru tradiție și visul pentru o istorie mereu ravisantă. Dragostea e monument, așa că mulți vor închina pentru ea, sărbătorind-o în mii de feluri și pentru el, visul, dreptul de a celebra dragostea si motivele de a trăi, așa cum viaṭa si istoria cunoaște atâtea nuanțe și note de la etapă la etapă. De aceea, modul în care este îmbuteliată și pregătită pentru servire, va conta în ochii privitorului. 
     "Dragostea e monument, deoarece te înalṭă cu fiecare picătură. Cu cât picuri mai mult, cu cât te adâncește în profunzimile ei"-citat propriu


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2024.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noile alegeri vestimentare iti bat la usa!

Inainte la birou, nu inapoi...

Umblu dupa un post bun! Rătăcea pe o stradă fără nume.