Vacanta de poveste la Straja

Vila Alpin,Straja

Pana acum , sa fiu sincera am preferat sa petrec sarbatorile de iarna , acasa cu familia poate si datorita faptului ca sunt putin traditionalista asa si nu sunt adepta distantelor lungi, dar exista totusi un DAR...

Unii viseaza la o vacanta in Laponia, in tara lui Mos Craciun, dar eu nu visez asa departe, ca obosesc pana acolo si nu ma mai pot bucura de frumusetea naturii imbracata in haine de gheata si cristal.Eu visez la o vacanta la Straja, poate sunt 'mic' , dar am vise mari , iar Craciunul e magie si...
Poate e timpul de o schimbare...de decor. Nu sunt eu adepta acestora, dar cateodata simti nevoia sa iesi putin din monotonia zilnica, sa te detasezi de probleme si sa respiri aerul curat , sa te reincarci cu energie din inima muntilor. Sa admiri grandoarea peisajelor , sa te bucuri ca un copil de sarbatoarea iernii, asa ca in anii de altadata , cand faceam ingeri in omatul proaspat depus.Poate spui ca au ramas doar amintiri, dar de ce sa nu ne intoarcem la acea copilarie uitata , la bucuriile simple ale vietii, cand zambeam  privind copiii venind de la sanius sau rostogolind bulgari de zapada.



Sunt lucruri pe care tindem sa le excludem din agenda noastra, de pe lista prioritatilor de zi cu zi.Gasim usor a da vina pe lipsa timpului si de multe ori ne vedem pe noi ca principali "vinovati", insa tot noi suntem aceia care pot gasi fereastra catre relaxare si bunadispozitie: o vacanta ALTFEL.




Sa incepem sa scriem povestea :
  Sarbatorile ne aduc impreuna la Straja
Acasa poate insemna orasul natal, dar la fel de bine un loc in care sa te simti ACASA , e acolo unde se afla familia si cei pe care ii iubesti.Nu conteaza locul, imprejurarea, important ca sunteti impreuna.
*Un loc ascuns in inima muntilor*
Pana in prezent, pasii m-au mai adus in cunoscutele statiuni montane de pe valea Prahovei, prin vacante, dar toate aveau miros de codru verde, de iarba proaspat cosita si puteam vedea soarele zambind la fereastra.
Dar nimic nu se compara cu acel sentiment cand "ai cucerit" omatul si te-a imbratisat luna "Gerar" pe partiile de la Straja , iar la intoarcere,  sa te simti invaluit de mirosul de vin fiert si scortisoara , sa auzi colinde , sa fii parte din acea atmosfera de sarbatoare.
 
Deja, privelistea care ti se desfasoara in fata ochilor e desprinsa dintr-o fila de poveste.
Crestele muntilor acoperite de zapada ce se inalta falnic in zare albastra, casele ce se intrevad din patura de omat si aerul proaspat de munte fac din Straja, un loc plin de energie.


V-am mai povestit eu, in articolele anterioare despre rubrica cazare la Straja , asa ca nu doresc sa ma repet, ci sa subliniez anumite aspecte, pe care stiu ca multi dintre voi, la fel ca mine le considera facilitati de luat in seama si anume.In primul rand in vacanta la Straja te bucuri de confort de 3 stele.Ce presupune acesta:camere mobilate modern si conditii pentru un sejur de vis,in toate camerele exista televizor si internet wireless,numa bun pentru a sharui un selfie cu partia de la Straja si pentru a a fi la curent in timp real cu vremea din Straja.Nu de alta,dar sa stii cum te echipezi pentru ski,pentru drumetii...iar daca iti mai spun ca toate camerele au vedere la peisaj montan,o sa-mi spui ca-ti citez din "Craiasa Zapezii",dar chiar e de poveste.
La care se adauga, bineinteles, primirea calduroasa si ospitalitatatea personalului.

Si ca sa va marturisesc ceva: eu si skiatul suntem la poluri opuse. Nici daca incercam , nu ajungem la un punct comun. Imi stiu foarte bine locul: pe margine, ca simplu privitor mi-e cel mai bine. Decat sa ma trezesc cu o entorsa sau fractura neprevazuta si sa ratez vacanta la Straja, mai bine stau cuminte in bancuta mea.  Altii ar spune: Ce vacanta e asta, fara schi la Straja. Nu stii, poti invata, iti mai trebuie putin curaj si gata. Ei, aici m-ai prins.La aspectul curaj nu stau prea bine.
Dar ai toate motivele sa te simti in siguranta. In Straja sunt amenajate 12 partii de schi, toate insumand aproximativ 26 km de domeniu schiabil. Fiecare partie este echipata cu instalatie de transport pe cablu (teleschi). Cinci dintre acestea beneficiaza si de instalaţie de nocturna, facand astfel posibila utilizarea partiilor pana seara tarziu. Sunt intretinute cu ajutorul utilajelor de batatorit zapada, ratrac-uri, pentru a le mentine in conditii cat mai bune de schi.Cele 10 instalatii de transport pe cablu va asigura accesul facil la toate partiile din statiune. Noutati: inlocuirea telescaunului cu o telegondola moderna si constructia noului telescaun de pe Vf. Straja.



Skiatul nu e de mine, nu reusesti sa-mi schimbi parerea. Ma multumesc cu privitul si partieee...

Hai la masa, la Straja

Dupa cateva ore petrecute in drumetie si pe partie, vine si momentul cinei in familie servite, desigur,  la restaurantul Vilei Alpin .
Meniul pus la dispozitie e unul variat , cu bucate alese, atat din bucataria tradiţionala romaneasca cat si specialitati internationale.Cum nu sunt de al locului,mi-ar placea sa incerc cate ceva din specificul zonei.Mi-a soptit cineva ca se fac cei mai buni papanasi. Oare asa sa fie? :) Trebuie testat.

Hai sa descoperim imprejurimile

Eu, personal cand ajung intr-o zona noua , nu-mi place sa stau intr-un singur loc, prefer  activitati mai diverse, iar Vila Alpin imi ofera aceasta diversitate in ceea ce priveste petrecerea timpului in vacanta la Straja. Pe lista obiectivelor turistice ,ce merita vazute, am bifat asa:
Tunelul vietii de la Straja
Ceea ce mi s-a parut interesant e faptul ca pe interiorul sau , pe o lungime de 54 de metri sunt pictați 365 de sfinți din calendarul ortodox, pentru fiecare zi din an. Iar in ultimii an reprezintă una dintre atracțiile stațiunii montane Straja.

Un alt obiectiv care m-a impresionat din fotografii este Castelul Corvinilor(Huniazilor), iar faptul ca a fost inclus in Top 10 castele , m-a facut sa-mi doresc si mai mult sa-l descoper.

M-am bucurat cand am aflat ca Vila Alpin organizeaza excursii cu masina sau autocarul pe anumite itinerii stabilite.
Se pleaca dupa micul dejun si se ajunge seara la cina.
Traseul ales de mine cuprinde :
Statiunea Straja- Hateg( Rezervatia de zimbri) - Manastirea Prislop-Castelul Huniazilor-Biserica Densus-Sarmisegetusa Ulpia Traiana-Statiunea Straja

Iar la cerere am aflat ca se pot organiza activitati de: rafting, tiroliana, escalada, paint ball, activitati speo.


S-a asternut si seara la Vila Alpin,ultima din timpul petrecut aici.Asa de repede s-au scurs orele pe ceas,chiar trebuie sa plecam. Deja pe geamul ferestrei se pot observa mici flori de gheata.Pe noi ne gasesti in camera,ne incalzim la o ceasca de ceai aburinda.Mirosul de scortisoara se impletea cu aerul rece proaspat din munti,undeva in departare se auzeau glasuri de copii.Acum e liniste, privesc pozele ,incerc sa intru in stare,dar ceva era schimbat,eram acasa.

Povestea noastra se cam apropie de final, dar nu inainte de a va spune ca la Vila Alpin intalnesti un personal amabil care se va asigura ca vacanta ta la Straja va fi una reusita, nu intamplator sloganul este:
 
"Sa va para rau ca plecati, nu ca ati venit"

Daca povestea se va transforma in realitate,  vom vedea... to be continued:
"Sarbatorile vin la vila Alpin!"
 
Foto : Castelul Corvinilor wikipedia / Vila Alpin

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inainte la birou, nu inapoi...

Umblu dupa un post bun! Rătăcea pe o stradă fără nume.

Noile alegeri vestimentare iti bat la usa!