vineri, 29 noiembrie 2013

Parteneriatul da tonul in blogging..?!

Stim,de fapt care este rolul unui parteneriat?
Va ajut eu sa-l definiti.Rolul acestuia de a mediatiza un eveniment,un concurs,o campanie,etc.Prin aceasta se doreste o informare a unui segment cat mai larg de persoane,atingerea unui nise de consumatori,a unui public tinta.

Ce oportunitati exista si de partea cui?Imediat..

Ambele parti ar trebui sa iasa in castig.Blogul partener isi castiga promovare si trafic in urma acestei colaborari si ii ofera posibilitatea acestuia de a se face cunoscut in blogosfera,prin atragerea de noi vizitatori,crearea unui centru de interes in jurul blogului,etc
In cadrul unui parteneriat media beneficiile ar putea fi multe.Pentru ca o colaborare sa poate fii prolifica trebuie sa se stabileasca de la bun inceput, ce asteptari are fiecare de la acest parteneriat.Ce beneficii spera ca va castiga.Daca aceasta colaborare il va avantaja, intr-un fel sau altul.Favorabila este situatia de tip Win-Win in care ambele parti implicate au partea lor de castig.

Puterea exemplului

 In cazul unui partener media,beneficiile blogului pot fi legate de o promovare a blogului intr-o arie de vizibilitate mai deschisa catre blogosfera, care atrage dupa sine cresterea traficului si implicit a page-rankului.

O publicatie media organizeaza o companie umanitara de strangere de fonduri.

De partea mass-media ar putea exista urmatoarele castiguri:blogul respectiv ar pute asigura promovarea evenimentului pe blog,chiar ar putea participa la eveniment,daca e posibil sau prin intermediul unui reprezentant,pentru a obtine informatii "la cald",materiale care vor face obiectul articolului de promovare,informare detaliata.Reprezentantul blogului partener poate obtine interviuri cu persoane publice pe subiecte ,care dezbat o anumita probelema de interes general.
Iar ulterior prin publicarea articolului pe blog,acesta va conduce la dezbateri si sustinerea unor pareri,impresii ce vor fi scrise pe blog de catre cititorii.Acestea il pot ajuta pe organizator sa realizeze o analiza a evenimentului prin prisma viziunii publice,a cititorilor.
Privind lucrurile din alta perspectiva ,aceea de promovare a unui concurs prin intermediul unui parteneriat blog-organizator,nu s-ar schimba cu mult planul stabilit de comun acord .Mai intai trebuie evidentiat scopul acestuia,dar aici nu e valabil :"scopul scuza mijloacele".Dar cine se ofera asa pe gratis,daca nu are si ceva avantaje:gratis,gratis,dar stiti vorba aceea branza e pe bani.
Asadar,se pune mai intai problema:
Da...cat oferi ..si dupa mai discutam.
Avantajele trebuie sa fie pe masura parteneriatului.Dupa modelul:Imi faci un bine,iti fac un bine.
Dar cand ma refer la avantaje,nu ma refer, strict la latura materiala,beneficiile pot fi si de alta natura:produsele firmei oferite partenerului,promovarea a blogului partener pe site-ul sau,prin recomandari,bannere etc-tip deserviciu gratuit pe o perioada determinata stabilita de comun acord intre parti(3 luni,6 luni,etc)
Dar  pana a se discutsa acest aspect,mai intai trebuie sa obtinem acel parteneriat.Cum facem asta,intr-un mod eficient?Doar nu ne ducem si batem la fereastra partenerului ales si-i spunem:
"Am si eu o propunere pentru dvs.Ce ziceti,acceptati?"
Insa in continutul mesajului nu apar informatii despre identitatea persoanei,obiectul de activitate, iar propunerea este formulata intr-un mod lacunar,avand lipsa detaliilor privind avantajele existente,dar in primul rand a scopului colaborari,ce se urmareste prin intermediul acesteia.
Pentru a obtine un parteneriat,trebuie sa stim sa "ne vindem".Sa-i oferim partenerului cat mai multe informatii,dovezi convingatoare,sa-i facem o oferta care sa favorizeze ambele parti implicate.
Pentru a obtine un parteneriat lucrurile trebuie facute ca la carte,cu documentarea in prealabil despre posibilul/posibilii parteneri,referitor la increderea pe care o prezinta acesta pe piata.

Ce poti deduce imediat din acest context,despre "posibilul" partener?

Faptul ca nu a oferit informatii relevante priviind colaborarea,denota "cat de serios" este acesta si cat de prolifica ar putea fi colaborarea.
In primul rand,seriozitatea unui partener si prompitudinea la solicitarile celuilalt sunt in opinia mea niste criterii esentiale in alegerea realizarii unui parteneriat care se implica si benefiicii,pe termen scurt cat si viitoare,am putea spune.
Un alt factor esential intr-o astfel de colaborare  consider ca este comunicarea.Ar pute fi numit termen cheie al unei colaborari,indiferent de tipul acesteia .Daca comunicarea este deficitara intre parteneri,acestia nu reusesc sa ajunga la un consens,iar obiectivele fiecaruia nu converg intr-un punct comun.Altfel spus,aceasta colaborare nu-si va atinge scopul.

Util,prolific sau ce..?

Un parteneriat este util atunci cand se vad si beneficiile.Relatia partener-blog este importanta.
Lucrurile incep sa se indrepte intr-o alta directie atunci cand una dintre partile implicate deriva de la conditiile stabilite de la bun inceput,ori nu-si mai asuma cele spuse si declarate.Se poate ajunge la incetarea unui parteneriat daca acesta nu are efectul scontat,iar continuarea parteneriatului nu va favoriza pe nici unul dintre membrii acestuia.

Unul dintre partenerii de traditie ai competitiei Super Blog 2013 este www.RadioLynx.ro.Acesta ofera ascultatorilor sai interviuri cu castigatorii editiilor trecute,precum si cu sponsorii concursului.In plus,gala de premiere are onoarea de a o transmite tot RadioLynx.ro.Astfel aveti ocazia de a simti de acasa emotiile fiecarui concurent ce a dus la bun sfarsit toate probele,care si-au depasit limitele creativitatii si-au raspuns provocarilor lansate de sponsori. Poate stiti,poate nu stiti.Daca nu stiti va spun eu..dar ce sa mai lungim vorba.Super Blog 2013 a implinit anul acesta 5 anisori.S-au pus bazale acestui concept din 2008.Iar de atunci si pana in prezent, "cot la cot" cu partenerii media si sponsorii au facut posibil sa ne citim si astazi la Super Blog 2013.


Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2013.


".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu