Dezordinea ordonata din birou

Cand ne referim la papetarie,poate primul cuvant care ne trece prin minte este hartia,fie ca vorbim de simplele coli de scris sau pentru xerox,fie ca sunt albe sau colorate,hartia a reusit sa-si castige de-a lungul timpului o pozitie fruntasa in topul celor mai utilizate lucruri la birou si nu numai.De nelipsit sunt si instrumentele de scris si aici includem categoria de pixuri cu gel,cu sclipici sau colorate-daca vrei cate unul de o culoare in fiecare zi,in functie de starea zilei respective apoi avem gama de stilouri,iar aici putem vorbi de cele clasice,office-business sau moderne,dupa preferinte si utilitate.

Pixurilor nu avem nimic de reprosat,doar ca avem ceva pretentii de la ele:sa nu ne lase la greu.:))
Se mai intampla sa avem surpriza,chiar in momentul creatiei sa se intrerupa pasta,cum se mai zice:"m-a lasat pixul/stiloul in pana" de cerneala,de idei.S-a intrerupt cerneala  si ideile au luat o pauza,doar pe hartie,ca in mintea noastra zboara in toate directiile,e acea dezordine ordonata.
Stilourile,ele  cele vinovate de petele de cerneala aparute pe hartie,cele care "se ocupa" in prealabil de semnarea contractelor si documentelor importante-cu un aspect fin si elegant.
Avem pix/stilou dar pe ce scriem ,avem nevoie de hartie.Si invers:avem hartie dar nu avem cu ce scrie.Cele doua articole se afla intr-o relatie de interdependenta una fata de alta.

Ne aflam intr-o papatarie/librarie ce cumpari mai intai/care sunt top 3 articole pe care te gandesti sa le cumperi prima data?

In opinia mea,primele pe lista ar fi pixurile sau stilourile,in functie de ce foloseste fiecare.Pe locul 2 as situa hartia sub toate formele ei:pentru scris,xerox,simpla sau colorata,etc.Dar cred ca ar merita aceeasi pozitie in top si hartia,deoarece nu pot exista una fara alta.
Daca cumperi hartie,pe lista vei adauga si o rezerva de pixuri;cu gel,colorate sau de ce nu un pix cu stampila,nu pre am ce stampila,inca nu lucrez la birou,dar ii voi gasi eu o intrebuintare,ca acum,ca mai tarziu,sau poate ma gandesc sa-l dau mai departe cadou unei prietene,etc.Mi-ar face cu ochiul si un pix cu usb(2 in 1-util si practic),nu stii cand ai mai mare nevoie de el.De ce sa nu economisesti spatiu si in loc de doua articole:un pix si un usb, sa le ai pe ambele intr-unul singur.

Locul 3 sau medalia de bronz in top articole papetarie si birotica este castigata de...dar mai intai o scurta recapitulare.Pe primul loc,medalia de aur merge la pixuri in general,iar pe locul doi,castigatoarea bronzului cu toate ca as clasa-o tot pe primul este hartia.
Sa revenim,locul 3 este obtinut de dosare/mape cu toate ca au fost mai multe concurente pentru pozitia aceasta,dar in cele din urma am ales castigatoarele si am sa va si motivez optiunea mea.

Lucrezi la birou si cum volumul de documente e unul important,iar spatiul e invers proportional cu acesta,find redus,trebuie sa faci in asa fel sa le inghesui pe toate acolo.Dar nu e cea mai buna solutie si nici cea mai fericita,mai ales ca organizarea spatiului e una dintre problemele care iti dau batai de cap in ultimul timp. Cauti un document printre altele sute,sau poate mii(cine a stat sa le numere) si intorci biroul pe dos,de zici ca a fost vreo furtuna pe acolo si cand crezi ca l-ai gasit..in sfarsit..dupa atata timp pierdut,il ratacesti printre alte hartii,iar acum parca sunt toate la fel,nu-l poti diferentia de nici unul.Si o iei de la capat..alta pierdere de timp..si poate stai si peste program sa cauti "acel document"-un raport pe care seful ti l-a cerut acum 1 ora,si de atunci trecuse chiar doua sau mai multe.

Dar orice problema are si o solutie salvatoare de timp si spatiu.Faci ordine prin documente si iti organizezi totul in dosare si  mape.O sugestie:poti alege culori diferite,de exemplu:culoarea rosie pentru vanzarile firmei ,albastru pentru taxe si impozite etc.Astfel detii o evidenta mai clara asupra documentelor.

De aceea consider ca dosarele,mapele isi merita locul 3 in topul nostru,bineinteles la pachet cu foliile protectoare.

In ceea ce priveste produsele de papatarie care mi-ar crea dependenta la birou as putea preciza aici,stampila si capsatorul.
Cand eram mai mica aveam o stampila pentru copii "Hello Kitty" si o agenda.Imi placea sa pun stampila pe paginile acesteia,era un fel de semnatura personala sau pe cecuri realizate de hartie-joaca de a vanzatorul .
O mai am si acum,o pastrez cu toate ca nu mai e functionala si nu mai este caracteristica varstei pe care o am.
Insa imi plac si acum stampilele personalizate cu nume,embleme,mesaje sau cu diverse simboluri.

Referitor la capsator,isi are locul binestabilit in biroul meu.Gasesti alaturi si doua pachete de capse(de rezerva).De cele mai multe ori prefer sa capsez foile sau documentele,decat sa le  prind cu agrafe,in unele cazuri cand volumul hartiilor e mai mare si nu-mi permite acest lucru,folosesc si agrafele,dar le prefer totusi pe cele colorate,pentru aspect.
                                            
                                              
Si post-iturile le atribui un rol important la birou si cred ca ar da dependenta intr-o mai mica masura.Le apreciez pentru rolul lor practic si util.
In plus le poti gasi o multitudine de intrebuintari,eu personal le folosesc pentru a-mi reaminti,daca e necesar lucrurile importante pe care trebuie sa le duc la bun sfarsit sau o modalitate rapida de a lasa cuiva un mesaj -la vedere,care sa poata fi observat,mai usor,fiind colorate.

Aa..sa va spun un lucru...am gasit un loc in care pot gasi tot ce am nevoie pentru ca dezordinea din birou sa fie una ordonata.Va dau si voua pontul: StampileOnline.ro


                       



Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2013.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Inainte la birou, nu inapoi...

Noile alegeri vestimentare iti bat la usa!

Umblu dupa un post bun! Rătăcea pe o stradă fără nume.